Als je al vaker een post van mij gelezen hebt, dan weet je dat ik pleit voor individuele aandacht voor de mensen waar je mee werkt.
“Maar organisaties zijn commercieel, Kitty. Het gaat erom wat er onder de streep uitkomt”.
Ik hoor het je denken. 😉
En als doctorandus in de bedrijfseconomie staat effectief resultaat halen ook sinds het begin van mijn carrière voorop: je commerciële doel is het bestaansrecht van je organisatie en daar dienen alle acties aan bij te dragen.
In mijn ervaring als consultant in de IT heb ik echter gezien dat het niet de focus op cijfers, strategie en inhoud is, die ervoor zorgt dat je je zakelijke doelen wel of niet haalt.
Het is de menselijke factor.
Alleen als je weet wat je team drijft en wat ze nodig hebben, kun je de voorwaarden scheppen waarin ze optimaal functioneren.
Juist daarom ben ik me daarin gaan verdiepen en help ik mijn klanten die belangrijke component beter te begrijpen: zodat ze daarmee een grote stap zetten richting het sneller effectief verwezenlijken van hun organisatiedoelen.
Misschien wek ik de indruk dat ik vooral gefocust ben op elkaar aardig vinden.
Maar onderling begrip is niet zo ‘soft’ als je denkt.
Mijn doel is NIET iedereen maar ten koste van alles met elkaar laten samenwerken.
Mijn doel is WEL ieders capaciteiten optimaal benutten.
Dat lukt alleen als je je verdiept in iemand en oprecht luistert naar wat die persoon nodig heeft om te excelleren.
En dan snijdt het mes aan twee kanten:
* de medewerker voelt zich oprecht gezien en erkend, waardoor hij met plezier kan doen waar hij goed in is
* daardoor levert jouw investering in hem maximaal rendement op en groeit en bloeit je organisatie
Een plezierige én effectieve samenwerking dus.
Je zal mij nooit het ene woord horen zeggen zonder het andere. Want wil je effectief resultaat halen, dan gaat het nou eenmaal hand en hand.
Wil jij weten wat je kan doen om de menselijke factor in jouw organisatie snel beter voor je te laten werken?
Stuur me gerust een bericht.